Los Angeles

11 augustus 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend eerst ontbeten in het Hard Rock Hotel.

Het is wel lekker dat de kinderen voor ons vaak de bestelling doen, ze kunnen zich goed verwoorden en ik (Petra) word nogal eens uitgelachen om m'n gestuntel.
Daarna op weg naar Los Angeles voor de laatste 2 dagen van onze vakantie.
Het is weer erg warm, wel 40 graden, maar we zitten dan ook  in de buurt  van Death Valley.
We begrijpen nu ook waarom het overal zo schoon is: voor afval weggooien staat tussen 500 en 1000 dollar boete! Dit wordt aangegeven op bordjes langs de weg.
Het laatste gedeelte in de stad was het behoorlijk druk op de weg, om 18.00 uur waren we pas bij het Haciënda Hotel.

Het scheelt hier maar liefst 20 graden met vanochtend!
's Avonds nog geprobeerd in het donker naar Hollywood te rijden, maar kwamen helemaal vast te zitten in het verkeer. Terug naar het hotel en morgen nog maar een poging wagen.

11 augustus 2013

's Ochtends snel ontbeten want we hebben geen tijd te verliezen aangezien we maar één dag in Los Angeles zijn.

Eerst naar "Hollywood letters", die moet je  gezien hebben als je toch hier bent.
Even zoeken, want het is een grote stad met ontelbaar veel boulevards en avenues.
Het was even flink klimmen maar toen hadden we een prima uitzicht.
Daarna naar Hollywood Boulevard voor de Walk of Fame, met de sterren van heel veel bekende artiesten op het trottoir. Het zijn voornamelijk souvenirswinkels die je hier ziet.

Toen we later over Rodeo Drive reden zagen we pas de Prada- Dior- en Louis Vuitton-winkels. Daar zijn we dus niet gestopt!

Natuurlijk even door Beverly Hills gereden en ons vergaapt aan de kastelen van de sterren.
Tegen de avond naar Universal Studio's Citywalk.
Dat is een soort pretparkje met veel winkeltjes, in de sfeer van de film.
Het deed ons een beetje aan een mini Las Vegas denken.
Er is natuurlijk nog veel meer te bekijken in Los Angeles, maar daar hebben we helaas de tijd niet voor. Achteraf hadden we hier iets langer willen blijven om bijvoorbeeld Seaworld of de stranden te bezoeken.

Morgen op tijd uit bed, de auto inleveren bij de luchthaven en om 13.50 inchecken. Daarna met de KLM naar Amsterdam!

Het waren 3 drukke weken, maar we hebben het gevoel dat we alles hebben bezocht wat we wilden zien. Amerika is ons goed bevallen, we voelden ons hier thuis en er is nog zoveel te zien, dus als het aan ons ligt komen we hier nog eens terug!

Het reizen smaakt in elk geval naar meer!

1. Mari Elly Sjors en Birgitte:
    10 augustus 2013
    Leuk Hollywood! veel plezier nog de laatste dagen!!!!
  2. Michel Welten:
    10 augustus 2013
    Het is hier nu zaterdagnavond tegen middagnacht naar zondag ik wens jullie een leuke laatste dag in Los Angeles en een goede reis terug naar huis Gr Michel